2010-01-22

Om (cyber-)livet

Känner mig ibland lite trött av mail, blog och facebook. Det finns det fler som gör. DN skriver idag om uppdateringsångest och om Denise som i stort sett lagt ned internet för att få lugn. Själv är jag lite skeptisk till facebook där jag bara har kontakt med människor jag ändå umgås med titt som tätt. Ända tills nyligen... En organisation jag är med i ville kunna förmedla info via facebook varefter jag tackade ja till flera vänförfrågningar och nu drunknar det jag vill se i floden av sådant jag inte alltid är så intresserad av.

När jag ändå är inne på stress och livsstil så citerar jag:
Många små barn väger för lite
Nästan vart tredje barn i delar av Göteborg är underviktigt. Den slutsatsen har läkare vid Angereds närsjukhus kommit fram till när de gjort sexårskontroller. (SR Göteborg)
Är det våra knasiga kroppsideal som kommer till uttryck även där eller är det något annat. Oavsett vilket är det beklämmande.

Inga kommentarer: