2010-07-29

Gå på toa

Könsneutrala toaletter?

Jag vet inte hur stort problem det är för HBT-personer att välja toalett. Jag vet att kill-toaletterna ofta är snuskiga - många killar verkar ha problem att träffa rätt. Jag vet att tjej-toaletterna brukar vara betydligt renare än killarnas.

Om man drar ner byxorna på en kill-toa är risken stor att delar av dem hamnar i en pöl med gammalt pink. Könsneutrala toaletter kommer förstås att bli lika otrevliga som killtoaletter eftersom killar kommer att nyttja dem. Med könsneutrala toaletter kommer alltså tjejerna att tvingas sitta i såna snusktoaletter som nu i huvudsak drabbar män. Eftersom tjejer sitter ned varje gång de går på toa blir det ett större problem för dem än vad det är för killar.

Jag undrar därför vilket problem som är störst: Problemet för HBT-personer att välja toalett eller problemet för tjejer att vara tvungna att släppa ned byxorna på ett golv så snuskigt att man knappt vill kliva på det?

Sen undrar jag uppriktigt om det är ett problem, det att välja toalett?

Inga kommentarer: